Blog - Świetne CMSy E-commerce

OpenCart

Jest jednym z najbardziej popularnych oprogramowaniem do tworzenia sklepów internetowych. Poniżej przedstawiamy jego zalety i wady oraz w jakim stopniu wpływa na pozycjonowanie stron.


Opis

OpenCart daje możliwość zbudowania nowoczesnego i atrakcyjnego wizualnie sklepu internetowego. Oprogramowanie jest w pełni darmowe, intuicyjne i daje sporo możliwości rozbudowy i udoskonalenia strony. Wśród jego funkcjonalności można wymienić m.in.:

  • możliwość wdrożenia dowolnej liczby produktów;
  • tworzenie kategorii, podkategorii oraz stron informacyjnych;
  • dodawanie grafik;
  • tworzenie promocji oraz kuponów rabatowych;
  • obsługa wielu wersji językowych oraz różnych walut;
  • dodawanie recenzji produktów;
  • porównywanie produktów;

Zalety

Do zalet systemu można zaliczyć prosty w obsłudze i bardzo intuicyjny panel administracyjny. System OpenCart oparty jest na otwartej licencji w związku z czym jego użytkowanie jest darmowe. Posiada dużą liczbę przejrzystych i nowoczesnych szablonów graficznych. Kolejną zaletą jest duża liczba funkcjonalności, a liczba dodatków tworzona na całym świecie stale wzrasta. Sam system charakteryzuje się dużą szybkością działania i wydajnością. W panelu udostępniono także wiele możliwości optymalizacji które wpływają na pozycjonowanie stron WWW. Mamy m.in. możliwość:

  • ustawienia meta tagów stron informacyjnych, kategorii oraz produktów;
  • edycję pliku robots.txt;
  • zastosowania przyjaznych adresów url;
  • wygenerowania mapy witryny;
  • pozycjonowanie grafiki.

Wady

Do wad systemy można zaliczyć spadek wydajności wraz ze wzrostem jego liczby funkcjonalności oraz wprowadzanie aktualizacji po których pojawiają się błędy, a niektóre dodatki przestają działać. W celu pełnej optymalizacji serwisu niezbędna jest także ingerencja w kod witryny.


Podsumowanie

System ten jest bardzo korzystnym rozwiązaniem dla właścicieli sklepów którzy chcą zwiększyć swoja widoczność w internecie. Jest on w pełni przyjazny zarówno dla osób dopiero co rozpoczynających działanie w sieci jak i dla bardziej doświadczonych użytkowników.